lauantaina, kesäkuuta 09, 2007

Puhelias Jakobstads Tidningen



Mielenkiintoinen uutinen Pohjanmaalta. Jakobstads Tidningen julkaisee "Pratsam" puhelehteä, joka on tarkoitettu näkövammaisille, senioreille ja ikääntyneille.

Tulen kirjoittamaan aiheesta lisää lähiaikoina. Lisätietoja löytyy osoitteesta Puhelias. Hankkeen vetäjänä toimii Danile Ainasoja.

Yhteystiedot

Den Digitala Taltidningen
c/o Daniel Ainasoja
Jakobstads Tidning
Jakobsgatan 13
68600 Pietarsaari
SUOMI


Daniel Ainasoja
(projektinjohtaja)


puh. 050-5274174, daniel@pratsam.com

Digitaalisen äänilehtisovittimen PuhEliaan avulla näkövammainen lehden tilaaja saa sanomalehden netin kautta kotiin toimitettuna. Sovitin noutaa materiaalin automaattisesti palvelimelta, jota ylläpitää kustantaja ( esimerkiksi lehtitalo ).

Materiaali tehdään käsityönä, eli lukija lukee materiaalin erikoisvarusteltuun tietokoneeseen ja lähettää sen sitten palvelimelle jakelua varten. Sovitin ja lukemiseen käytetty tietokone voidaan myöhemmin varustaa toimimaan ääniohjauksella.

Sovittimessa on sisäänrakennettu kaiutin, mutta sitä voidaan käyttää myös kuulokkeilla tai yhdistää suurempaan äänentoistolaitteistoon. Laitteen etupuolella on säätöpyörä äänenvoimakkuutta varten.

Lisätietoja Pratsamista: Powerpoint esitys.

En ole vielä saanut selvyyttä, käytetäänkö mp-3 formaattia, mutta kirjoitin sähköpostin projektipäällikölle ja oletan saavani lisätietoja lähiaikoina.

SÄHKÖPOSTI PROJEKTIJOHTAJALLE

Hej, jag läste om Puhelias - Pratsam i en artickel i Borgåbladet. Det är en fin idé. Har ni även tänkt på möjligheten att folk kan ladda pratet till iPod, mp3-spelare eller mobiletelefon?

Jag är nyfiken, bloggar om ny teknik och skriver gärna om sociala innovationer. Jag deltar även it bokprojekt some behandlar sociala medier - Yritys 2.0 / Företaget 2.0 - och ert konsept har enligt mitt tycke en stor betydelse. Jag är gudfar till en synskadad som jobbar inom föreningen IIRIS.

Skrev om Pratsam i bloggen http://cuvia.blogspot.com/. Jag bloggar även i Kauppalehti och tänkte ta upp Puhelias - Pratsam innovationen i en blog nästa vecka. Visualradio.

Håll mig informerad. Jag vill gärna veta detaljer. Har tankar om hur detta konsept kunde exporteras och kopplas ihop med Wimax och Wi-Fi "in small communities and towns around the globe."

MÅNGSYSSLAREN DANIEL

Jag hittade Deaniel's blog. "Journalist, projektledare med mera på JT. Sköter fem jobb simultant, vilket funkar ibland. Tänkte här skriva om ett brinnande intresse, musik i alla dess former. Har också ett bokprojekt på gång tillsammans med Michael Nyman, som ska handla om musiklivet i Jakobstad från 1960 till i dag, så har ni tips, historier, foton, videoklipp -> hör av er! Telefon 050-5274174 eller e-post daniel.ainasoja@multi.fi. Tack på förhand!"





Ei kommentteja: