- Tunnusta ja pistä oikeasti kaikki peliin heti
- Älä kiemurtele
- Älä sorru "ilettävyyksiin"
- Pitäisikö viestinnän suuntaviivat kirjata paperille?
- Monellako ne ovat kauniisti pölyyntymässä arkistoon piilotetussa mapissa?
- Kriisiharjoituksia ei ole harjoiteltu
- Mitä sanot, kun media pyytää kommenttia yllättävässä tilanteessa?
Sidosryhmien määrän lisääntymisen lisäksi itse viestinnän kenttä muuttuu. Maailma on nyt tykkänään toisenlainen kuin vaikkapa muutama vuosi sitten.
- Ohjeet laahaavat jäljessä
- Tieto liikkuu nopeasti verkossa
- Erilaiset intressiryhmät pystyvät käyttämään sitä hyväksi
- Joukkoliikkeissä on usein ambitioita, jotka aktivoituvat "sopivan tilaisuuden" tullessa
- Hälytyskellojen pitäisi soida, kun yhtäkkiä tapahtuu paljon laajalla rintamalla
- Kuka osaa manipuloida ja kärjistää taitavasti?
- Yritysviestinnästä sellainen taito usein puuttuu
- Yritysjohtajat eivät ole valmistautuneet julkisiin hyökkäyksiin
- Viestintäämme vaivaa tunneköyhyys
- Julkisuus vetoa tunteisiin
- Lööppilehdistö kaipaa verta, hikeä, surua ja kyyneleitä
- Asiaviestintä jää helposti altavastaajan asemaan
- Miten vääristymiset vältetään?
- Viestintäosaamista johtoryhmiin
- Viestinnän työkalut kuntoon
- Älyllinen pääoma (osaaminen)
- Materiaalinen ja taloudellinen pääoma (tuotteet, varasto, kiinteistöt, koneet ja laitteet)
- Mainepääoma
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti