tiistaina, huhtikuuta 01, 2008

Nokian Näköradiosta 25.03.2005

Tarkastelen muutaman vuoden takaisia kirjoituksia, "mitä on muuttunut" -asenteella. Tässä luotaus "visualradion" alkuvaiheisiin. Toimintaympäristö on muuttunut ratkaisevalla tavalla kolmessa vuodessa. Apple on uusi uudistaja, joka oivalsi suuremman näyttöruudun merkityksen. Steven Jobs lanseerasi vuosi takaperin post-PC aikakauden alkaneeksi.

Digitaalinen media

Nokia keksi näköradion - jaksaako kuluttaja katsoa? -aamukahvitilaisuus 17.3.05 Ilmoittaudu viimeistään 14.3.05 Muotoilun ja median kohtalonkysymykset -aamukahvitilaisuudessa esitellään nyt Nokia uusi palvelu, Visual Radio.
" Radio on ollut jo pitkään kännykän vakiovaruste, mutta nyt teknologia mahdollistaa myös laadukkaan kuvan välittämisen päätelaitteisiin ja tämän ominaisuuden monipuolisen hyödyntämisen", kirjoitin 25.3.2005.
"Visual Radio on lisäarvopalvelu, jonka oleellisin ominaisuus on sen tarjoama vuorovaikutteisuus. "

Tuossa vilahti jo "vuorvaikutteisuus" ja sen jälkeen on tapahtunut merkittävää muutosta vuoropuhelua edistävään suuntaan.

"Lisäksi se tarjoaa kuluttajille tietoa ja radiokanaville uuden markkinointi- ja informointikanavan. "

Tuo tuntui silloin uudelta...

"Laitteita ja palveluita on joka lähtöön, mutta pysyvätkö kuluttajat perässä ja millaisella sisällöillä voidaan heidät houkutella mukaan?"

Huomio keskittyi laitteisiin, teknologiaan ja tuotebrändeihin (gadget). Nyt pinnalla ovat ihmisten väliset asiat (vuorovaikutus, Tukiainen, ulkoministeri Kanerva, tekstaaminen, tunneviestintä, seksismi...)

Entä mainostaja, onko Visual Radio heidän kannaltaan kiinnostava?

Visuaalinen sanelukoneeni sisältää sinisiä ajatuksia Visual Radion madollisuuksista Road Information sovelluksissa.

Lähetä kommentti