perjantaina, maaliskuuta 21, 2008

Suomalaiset Naiset Sosiaalisessa Mediassa

digitalvillages 21.3.2008 klo 17:01

Amerikassa jotkut pintabloggaajat haluaisivat lisää naisia nörttitapthumiin ja sosiaalisen median seminaareihin puhumaan. Ensimmäisenä minulla tuli amerikkalaisista mieleen Kathy Sierra , joka on erinomainen puhuja.

Jeremiah Owyang on blogissaan laatinut pitkän listan Web 2.0 naisista "Lena is tired of my Face".

  • Tara Hunt (social media/anti-marketing marketing)
  • Connie Benson (community)
  • KD Paine (Social Media Measurement)
  • Jennifer Jones (Marketing Voices Podcast)
  • Any of the blogher founders
  • Deb Schultz -Social Media Marketing
  • Heather Champ –Flickr
  • Teresa Valdez Klein, she’s really fantastic.
  • Charlene Li, my colleague at Forrester
  • Jeremiah Owyang, Web Strategist As a Web Strategist I strive to define and deliver user and community needs, business goals, and web technology to craft and deliver long term successful web programs for companies. To learn more, see the three web strategy spheres.

    The focus of this blog is to discuss on how web tools enable companies to connect with customers. Get started by reading all analytical posts tagged Web Strategy.

    In my day job as a Forrester Analyst, I research the social computing industry, and use this knowledge to help clients make the right decisions.

    Kiinnitin huomiota asiaan luettuani "Queen of Spain" blogia, jota minulle tarjottiin "Every dot Counts" blogissa, jota kirjoittaa Twitteristä tutuksi tullut teksasilainen Connie Reece [Posted by Connie Reece on March 21, 2008 at 3:54 am].

    Mikä on naisten asema sosiaalisessa mediassa meillä? MariKoo on tunnettu bloggaaja, jolla on kolumni Hesarissa. Kirjoitin hiljattain kajaanilaisesta teinibloggaajasta, joka esittelee vaatteitaan ja ostoksiaan tuoreesti ja minimalistisesti.

    Olen blogannut ruotsalaisista Ebba von Sydowista ja Blondinbellasta, joilla on kadehdittavat määrät lukijoita. Omasanassakin blogannut Elina Hiltunen tukii "heikkoja signaaleja" ja on myös tunnettu alan piireissä. Suomalaisessa Jaikussa esiintyy lukuisia sosiaalista mediasta kirjoittavia asiantuntijoita.

    En keksi keinoa laittaa vahvasti verkostoituneita numerojärjestykseen. En myöskään tiedä, miten paljon suomalaiset ja pohjoismaiset naiset pääsevät puhumaan seminaareihin. Ehkä joku teistä tietää...

    Seminaari ovat mielestäni sosiaalisen median, virtuaalisten organisaatioiden ja Web 2.0 näkökulmasta vanhanaikainen vaikuttamisen kanava. Arvostan vaikkapa teinibloggaajia, jotka kirjoituksillaan vetävät 1500 - 20 000 lukijaa päivässä ja saavat ihmiset kommentoimaan.

    Arvostan myös niitä, jotka kirjoittavat asiaa, käsittelevät monimutkaisia asioita kiinnostavasti. Ahkerasti bloggaavat tietävät, että repäisevillä otsikoilla saa muutaman kerran houkuteltua lukijoita, mutta lukijan kannalta sisältö lienee sittenkin otsikkoa tärkeämpi.

    We could debate endlessly about why women still lack visibility and what it feels like to be invisible (I’ve got some stories, so don’t get me started).

    Instead, I’ll leave you with one anecdote that underscores the problem. This comes from BlogHer co-founder Elisa Camahort, pointing to Mary Hodder’s recent review of a New York Times article about girls who code online content:

    So when they interview people like Doc Searls, Loic Le Meur or David Weinberger, all of whom are very smart about tech, those articles are in the Tech section or Business, but when they talk to girls, who for the record, are far more technical in this article than these three tech experts, girls are put in Fashion. I’ve never seen coverage with Doc or David or Loic in Fashion.

    Amerikkalaisilla on myös "Blogher" -tapahtuma, jossa puhujina ovat ymmärtääkseni ainoastaan naiset. Riittääkö meillä aineksia ja paukkuja sukupuolijakaumakeskusteluun? Sorsitaanko meilläkin naisia SM:ssä vai pidämmekö kuiin kukkaa kämmnellä?

    Suomalaiset Naiset Sosiaalisessa Mediassa



    Lähetä kommentti