Bloggaaminen on yksilölaji. Perinteisiä yhdistyksiä on Suomessa pilvin pimein. Podcast ja Webcast sisällyttäminen kertoo halusta perustaa näytelmäkerho, joita oli ennen joka kylässä. Verkon mahdollistamat sosiaaliset ulottuvuudet nousevat tässä pintaan.
Facebook ei ole aidosti oma juttu. Globalisaation vastakohdaksi nousee Nationalisaatio ja jopa Hyperpaikallisuus.
Ennakoidaan, että Facebookista katoaa porukoita, yrityksiä, yhteisöjä jotka päätyvät seuraavaan "Next Big Thingiin", joka sattumalta lienee Ning (Mikkelin alusta).
Ning sopii paremmin yrityksille ja yhteisöille, jotka haluavat manageerata omaa kohtaloaan. Yhdistys soveltuu työkaluksi, jos tarkoituksena on tuunata jotain vaikkapa EU-rahalla.
Pieniä, heikolla rahoituspohjalla toimivia perusyhdistyksiä on pilvin pimein. Heitin huumorimielessä ehdolle 50 euro x 100 000 = 5 000 000 euroa.
Tämä ilmentäisi The Power of the Crowd, mutta onnistuminen edellyttää myös "Wisdom of the Crowd" yhteensovittamista.
Kiinnostavaa on, pystytäänkö verkossa luomaan tuottavia Virtuaalisia Organisaatioita, jotka tuottavat muuta kuin pelkkää sisältöä "muille".
Tämä voisi ennakoida seuraavaa askelta suomalaisen tietoyhteiskunnan kehityksessä. Massat ottavat vallan. Porukkaenergian mobilisoinnin esimerkiksi kelpaa IRC Galleria, jossa lienee 800 000 käyttäjää (about).
Mitä 100 000 hengen popula pystyisi duunaamnaan? Suomesta on pula kasvuyrityksistä. Olisiko tässä sen siemen?
Facebook ei ole aidosti oma juttu. Globalisaation vastakohdaksi nousee Nationalisaatio ja jopa Hyperpaikallisuus.
Ennakoidaan, että Facebookista katoaa porukoita, yrityksiä, yhteisöjä jotka päätyvät seuraavaan "Next Big Thingiin", joka sattumalta lienee Ning (Mikkelin alusta).
Ning sopii paremmin yrityksille ja yhteisöille, jotka haluavat manageerata omaa kohtaloaan. Yhdistys soveltuu työkaluksi, jos tarkoituksena on tuunata jotain vaikkapa EU-rahalla.
Pieniä, heikolla rahoituspohjalla toimivia perusyhdistyksiä on pilvin pimein. Heitin huumorimielessä ehdolle 50 euro x 100 000 = 5 000 000 euroa.
Tämä ilmentäisi The Power of the Crowd, mutta onnistuminen edellyttää myös "Wisdom of the Crowd" yhteensovittamista.
Kiinnostavaa on, pystytäänkö verkossa luomaan tuottavia Virtuaalisia Organisaatioita, jotka tuottavat muuta kuin pelkkää sisältöä "muille".
Tämä voisi ennakoida seuraavaa askelta suomalaisen tietoyhteiskunnan kehityksessä. Massat ottavat vallan. Porukkaenergian mobilisoinnin esimerkiksi kelpaa IRC Galleria, jossa lienee 800 000 käyttäjää (about).
Mitä 100 000 hengen popula pystyisi duunaamnaan? Suomesta on pula kasvuyrityksistä. Olisiko tässä sen siemen?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti