Fonectan mielestä kotisivujamme pitäisi parantaa ja hakusanaoptimoida Googlea varten, että ihmiset ja asiakkaat löytäisivät meidät paremmin ja ymmärtäisivät, mitä teemme. Sivumme eivät avuliaan soittajan mielestä kerro, mitä tarjoamme ja millä alalla toimimme.
Tiedetään, tiedetään, mutta niiden idea on toinen.
Käytämme verkkoa avoimena muistikirjana ja kotisivujemme tehtävänä on helpottaa ‘meikäläisten’ pääsyä eri kanaville.
Emme hae verkon kautta aktiivisesti uusia asiakkaita. Kotisivujen tehtävänä on vain linkittää kävijöitä kanaville. Suurin osa löytää meidät nimeltä muita reittejä käyttäen. Mutta ennen kaikkea lähestymme asiakkaitamme itse tavoitteellisesti ja niin olemme tehneet kaikki nämä vuodet.
Kotisivujen uudistamista ja hakusanapalvelujen optimointia oli tarjolla 99 euroa per kuukausi ja sillä summalla olisimme saaneet kuusi uutta välilehteä käyttöömme, joilla olisimme voineet selventää horisontaalista palvelutarjontaamme. Perusmaksulla ryyditettynä vuoden palveluhinnaksi olisi tullut 1 800 euroa.
Kauppoja ei syntynyt, koska emme tavoittele hakusanaoptimoinnilla yhtään mitään.
Asiakkaamme tuntevat meidät ja nykyistä suurempaa näkyvyyttä emme kaipaa. Tämä tuntui vanhakantaiselta ja oudolta, mutta olemme toimintalinjanne valinneet. Strategia on toiminut loistavasti kaikki nämä vuodet.
No, jokaisessa palautteessa oli viisauden siemen. Olemme tiedostaneet viestinnän selkeyttämisen tarvetta. Kesään mennessä teemme asialle jotain. Ehkä jatkossa kerromme tiivistetysti, jotain olennaista toiminnastamme uusilla avaussivuilla. Linkitykset kanaville siirrämme takavasemmalle.
Hyvä kun herättelevät.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti